seo-reportCzęsto strona internetowa, która na pierwszy rzut oka zdaje się być rzetelnie wykonana i bez zastrzeżeń, nie cieszy się powodzeniem wśród internautów, mimo dobrze prowadzonego pozycjonowania. Takiej stronie z pewnością przysłużyłby się audyt użyteczności i dostępności – czyli rzetelna analiza kodu i treści w celu wykazania błędów, które mogą utrudniać użytkownikom poruszanie się po witrynie.
Taka szczegółowa analiza poszczególnych elementów strony jest punktem wyjścia dla przeprowadzonej w następnej kolejności optymalizacji, czyli dostosowaniem kodu i treści do potrzeb internautów oraz przyjętych konwencji kodowania.

Do działań prowadzonych w ramach audytu SEO należą między innymi analiza nawigacji stronie, błędów, na jakie napotykają jej użytkownicy, szybkości wczytywania kolejnych podstron, analiza ruchu na stronie, z uwzględnieniem produktywnego ruchu – czyli konwersji, analiza linków wewnętrznych. Po dokonaniu szczegółowej analizy sporządza się raport, który sugeruje pożądane zmiany, mające na celu zarówno podniesienie wartości strony w oczach wyszukiwarek internetowych, jak i w oczach użytkowników.

Po implementacji sugerowanych zmian można liczyć na liczne korzyści płynące z podjętych działań, a wśród nich między innymi na lepszą widoczność dla tzw. botów, czyli robotów wyszukiwarek, na podniesienie skuteczności link-buildingu oraz na poprawienie sprawności nawigacji po stronie użytkownika strony. Wszystko to przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie oraz, co istotne, podniesienie współczynnika konwersji.