1160560_58688732Przyjazna strona www oznacza komfort użytkowników, a to z kolei przekłada się na zysk, jaki przynosi strona. Zaspokajanie potrzeb konsumentów sklepów internetowych jest zadaniem kluczowym, bez którego żadna strona nie przyniesie oczekiwanych korzyści. Co więcej, potrzeby te powinny być na bieżąco weryfikowane a storna powinna podlegać ciągłemu rozwojowi, w ramach dostosowywania się do szeroko rozumianych oczekiwań użytkowników – począwszy od gamy produktów czy usług, poprzez preferowaną formę kontaktu, przekazu treści i inne elementy architektury informacji oraz kontentu strony.

Warto pomyśleć o własnym projekcie prowadzenia badań konsumenckich: oczywiście, można korzystać z osiągnięć tych, którzy już tego dokonali, jednakże własne testy na pewno przyniosą jakąś wartość dodaną. Każda strona jest bowiem na swój sposób unikalna i lektura już przeprowadzonych testów – o ile pomocna – na pewno nie wyczerpie spektrum tematów, jakie mogą dotyczyć li tylko twojej działalności.

Naszym priorytetem powinno nadto być zaspokajanie potrzeb konsumentów a nie pogoń za popularnością. Popularność – jeśli jest celem sama w sobie – na pewno nie przysporzy nam klientów. Jeśli z kolei jest sposobem na dotarcie do konsumentów, których oczekiwaniom zamierzmy wyjść naprzeciw, możemy odnieść prawdziwy sukces.