9Jednym z największych problemów współczesnej Polski jest wysokie bezrobocie, z jakim mamy do czynienia wśród ludzi młodych. Warto mieć na uwadze, że znaczny procent z tej grupy stanowią absolwenci studiów humanistycznych. Co można im doradzić? W jakich branżach istnieje zapotrzebowanie na ich umiejętności? Zdaje się, że dość interesującą alternatywą jest próba podjęcia pracy w agencji interaktywnej.

Oczywiście, e-marketingiem zajmują się bardzo różni ludzie. Są wśród nich informatycy czy graficy komputerowi, jednak i humaniści mogą z powodzeniem odnaleźć się w tej branży. W kontekście pracy w agencji interaktywnej ich największym atutem może okazać się umiejętność tworzenia różnych form tekstowych, a także nieszablonowe myślenie. W e-marketingu bardzo ważna jest kreatywność, której absolwentom filozofii czy komunikacji społecznej nie powinno zabraknąć.

Jeśli chce się zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy w agencji interaktywnej, to można zapisać się na specjalistyczne kursy lub szkolenia. Dobrym rozwiązaniem mogą również okazać się studia podyplomowe zahaczające tematyką o e-marketing, PR czy po prostu reklamę.

Dlaczego humaniści mają szansę pracować w agencjach e-marketingowych? A chociażby dlatego, że ktoś musi zapełnić treścią nowopowstałe strony internetowe, stworzyć hasła reklamowe czy też zająć się działalnością w mediach społecznościowych. Do tego potrzebna jest dobra znajomość języka oraz kreatywność. Jeśli humanista dobrze pokieruje swoją karierą zawodową, to ma spore szanse na odniesienie sukcesu.